1001 dromen en beten

11 juli 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Inmiddels zijn we al meer dan 4 maanden aan het reizen. Wat gaat de tijd snel.
Veel mensen ontmoet en ook weer afscheid van moeten nemen.
Soms lijkt het alsof bijv. Cambodja al 6 maanden geleden is, aangezien we zoveel toffe dingen doen.

Mijn lieve vriendinnetje, Maaike, hadden we in Bangkok mooi kunnen verassen (ze dacht ons pas op Koh Samui te zien). Geweldige reactie, had niet meteen door dat wij het waren!
Na 2,5 week ook van haar weer afscheid moeten nemen, met een plastic tas vol met spullen, oeps! Samen hebben we de mooie stranden van Koh Samui bezocht. Erg leuke, zatte Black Moon party op Koh Phangan. Waar het overigens best rustig is als er geen Full Moon party is. Veel gechilld en op Koh Tao een toffe snorkeltoer waar we zelfs een zeeschildpad hebben gezien!
Wij zijn uiteindelijk maar liefst 10 dagen op het chille Koh Tao, a.k.a. moordeiland, verbleven. We made it out alive;). Alhoewel na alle berichtgeving het toch soms minder fijn aanvoelde. Op Koh Tao hebben wij ons Open Water duikbrevet gehaald. Wat een gave ervaring was dit. Met zichtbaarheid soms van wel 20 meter. Jammer genoeg vinden de oren van Malou het nog niet geweldig, maar dat wordt dus veel oefenen. We willen in Indonesie zeker gaan duiken. Dit schijnt geweldig te kunnen bij Flores.
Na alle eilanden zijn we eerst naar Khao Sok geweest. Wat een mooie omgeving is dat. Aangezien het budget iets krapper was hier geen Jungle tour gedaan maar zelf op ontdekking gegaan. Geslapen op een super plek, een boomhut midden in de bossen, met airco nog wel! Apen gezien en in de rivier bij de apen gezwommen. Daarna naar Krabi gegaan, wat achteraf een erg leuk plaatsje is. Toffe nightmarkets, goedkope ook, en nog niet zo toeristisch. Hier zijn we ook met een longtailboot, eentje die misschien naar Nederland verscheept moet worden voor papa ;), naar Railey beach geweest. Hier is het Phra Nang beach echt geweldig mooi. Werden na verloop van tijd wel verdreven door de vele mieren, die vooral Freek erg lekker vinden. Hij lijkt af en toe wel allergisch voor de beten.
Wisten wij veel dat een paar dagen later het nog veel erger kon worden, haha. We zijn van vrijdag t/m zondag naar Arihut gegaan. Dit is de plantage van Apisit in een vissersdorpje ongeveer op een uur rijden van Krabi. Apisit en zijn familie zijn geweldig lieve mensen. In het dorpje komen eigenlijk geen toeristen dus toen we naar de zoutwater hotsprings gingen begonnen mensen met ons te kletsen en natuurlijk ook aan te staren. We hebben het lokale leven meegemaakt. Zijn erg verwend met zoveeeel eten. Zelf kokosnoten uit de boom leren duwen, kokos raspen, op een thaise manier je ananas snijden, zelf vanaf nul je koffie maken. Natuurlijk ook geleerd hoe je op een volledige biologische wijze je plantage kan onderhouden. Wat een super ervaring. Enige minpuntje is dat er ook veel muggen en mieren zijn, waardoor we nu dus ongeveer 40 bulten rijker zijn. Freek heeft zijn angsten overwonnen door zijn hand bij een enorme spin te houden. Ja hij was oprecht groot. Malou is nog niet over haar angst van wespen heen, maar wat een grote zaten er daar die probeerden een nest te maken…Malou heeft op een haar na op een giftige slang gaan staan. En om het rijtje compleet te maken hebben we ook een giftige duizendpoot gezien. Blijkbaar zat deze ook in de badkamer in Khao Sok nationaal park en heeft Malou zo’n zelfde duizendpoot gered van de weg in Myanmar. Hmmm, hopelijk hebben we in Indonesie nog iets aan de tips over giftige reptielen en insecten.
Nu zit onze reis in Thailand erop en zitten we op het vliegveld in Kuala Lumpur te wachten voor onze vlucht naar ons volgend avontuur, Sumatra.

1. Romy Konijn:
    11 juli 2017
    Oh het klinkt allemaal zo geweldig wat jullie doen. Om jaloers van te worden. Een van de mooiste dingen om met locals op te trekken, geniet geniet geniet! Dikke kus
  2. Marianne:
    11 juli 2017
    Mooooiiiii wat jullie beleven! En samen nog veel genieten op jullie avontuur
  3. Diny van Oers:
    11 juli 2017
    Zo te lezen is het veel ontdekken en genieten. Geniet ervan en het is heel leuk om jullie avonturen te lezen, groetjes Diny
  4. Lonneke:
    11 juli 2017
    Haha, serieus. En ik maar denken waarom er zo'n nood was toen je vertelde over de duizendpoot op jullie kamer. Wel fijn om een beetje mee te kunnen leven in dit heftige avontuur!
  5. Lizanne:
    11 juli 2017
    Jeetje, wat een verhalen weer. Van sommige was ik nog niet op de hoogte, maar ik ben jaloers op jullie ervaring met de locals. Wat geweldig moet dat zijn. Maak nog vele bijzondere momenten.
  6. Malou:
    12 juli 2017
    Ohh Romy ik ben ook echt benieuwd naar jouw verhalen straks, volgens mij maak je zelf ook genoeg mee! :)
    @lon haha ja alleen toen wisten we het nog niet, Freek vind die beesten gewoon vreselijk en hij scheen ook nog groter te zijn geweest ;)
    @mam Moeten ook niet meteen alles vertellen he;)
    Het ontmoeten en leven met de locals was inderdaad super :) back to basic, slapen op een 1 persoons bedje, douchen met een bakje maar zo leuk voor aantal dagen:)
  7. Lizanne:
    12 juli 2017
    Hey hey, ik blijf het super vinden wat jullie beleven en ondernemen en ook die mooie verhalen. Ook erg leerzaam (straks kunnen jullie thuis zelf koffie maken). Hopelijk krijg ik nog vele mooie verhalen te lezen van jullie. xxx
  8. Detje:
    12 juli 2017
    Geweldig Malou en Freek. Ben wel n beetje jaloers op wat jullie allemaal meemaken. Zoveel verschillende dieren en mensen ontmoeten. Echt n gigantisch mooie vakantie. Geniet er met volle teugen van.