Netflixverslaving...?

17 oktober 2017 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Hoe je door een netflixverslaving met een lege accu kan komen te staan?

Huh, wat, wtf, hoezo dat? Nou dat zal ik jullie vertellen. Het is niet het meest slimme verhaal die we (of ik: Freek) de laatste maanden verteld hebben. Eerst moet ik natuurlijk wat dingen uitleggen voordat we aan het verhaal beginnen. Aangezien de avonden in Nieuw-Zeeland nogal koud zijn en bier duur is blijven we savonds vaak in de campervan zitten. Wat is er chiller om je tijd door te komen dan lekker onder de dekens te kruipen en een serietje te kijken. Zo gezegd zo gedaan. Om netflix te kijken moet je Wi-Fi hebben of een aantal afleveringen gedownload hebben, waar je overigens ook Wi-Fi voor nodig hebt. We bivakkeren voornamelijk op onbetaalde plaatsen die dus geen Wi-Fi hebben. Hierdoor zijn we afhankelijk van Wi-Fi plekken in libraries of cafés, hier downloaden we dan een aantal afleveringen zodat we weer vooruit kunnen.

Nu waren we weer eens door onze afleveringen heen en gingen naar een plek waar we geen Wi-Fi hadden en waarschijnlijk weer slecht weer. Ik kwam hierdoor op het geniale idee om de campervan even voor een hostel te parkeren waar ze toevallig geen wachtwoord op de Wi-Fi hebben. Wij daar sochtends naar toe gereden, de bus uitgezet en lekker roamen. Een aantal downloads aangezet en met zen tweeën nog even duolingo gedaan om ons Spaans bij te spijkeren voor als we over 2 weken naar Peru gaan. Na een klein uurtje waren we hier weer klaar mee en wilden we naar onze nieuwe kampeerplek rijden. Alleen deed de campervan helemaal niks toen ik de sleutel omdraaide :o. Had ik het licht al heel de tijd aan laten staan, maar waarom, het was ochtend en dus licht? Automatisme, hou op schei uit.
Ikke dus dat hostel ingelopen en gevraagd of ze ons konden helpen, het was namelijk hun schuld dat er op de Wi-Fi geen wachtwoord stond en wij dus daar gestrand waren... Dusss, gelukkig hadden ze startkabels en iemand met een auto die ze ervoor konden rijden. We moesten hiervoor wel de bus nog een eind terug duwen want die stond zo geparkeerd dat je er dus nooit bij kon. Klein uurtje verder waren we gelukkig weer aan het rijden, al met al wel relax dat we die afleveringen gedownload hadden want het was met toch een partijtje k*tweer op de plek waar we savonds aan kwamen :). Ohja, en Malou had er ook niet aan gedacht om het licht uit te zetten dus die was ook een beetje schuldig 😊.

1. Mick:
    17 oktober 2017