"Touch wood"

11 september 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

De "fingers crossed" is gelukt. We hebben twee ontzettend mooie duiken gehad in Flores. We hebben tijdens onze eerste duik toffe kleine onderwaterwezens gezien en een helebel zeeschildpadden. Tijdens onze tweede duik hebben we een ongelofelijk toffe ontmoeting gehad met een Manta Ray, waarvan de meeste van jullie waarschijnlijk het filmpje wel hebben gezien. Verder nog een witpuntrifhaai en nog een Manta Ray. Na de tweede duik zijn we naar Rinca gegaan en de grootste hagedis van de wereld, de Komodo Dragon, gezien. Ze waren wel ongelofelijk lui en lagen "toevallig" naast de keuken van de rangers. Verder was Flores vooral heel duur om te overnachten voor wat we gewend waren. Na Flores zijn we nog 2 dagen naar Bali gegaan vanwaar we naar Nieuw-Zeeland zijn gevlogen.

In Auckland zijn we de tweede dag meteen naar het Leger des Heils gegaan om dikke sokken en truien te kopen want het is hier gemiddeld zo'n 20 graden kouder dan wat we in de laatste 5,5 maand gewend waren. De 31e hebben we onze campervan opgehaald. Een prachtig beestje maar ontzettend koud snachts. Het wordt ongeveer 5 tot 10 graden snachts dus dat is zonder stroom erg koud. We moeten hier in Nieuw-Zeeland namelijk vooral gratis overnachten om een beetje binnen budget te blijven. Nieuw-Zeeland is namelijk erg duur!

Gelukkig heeft Nieuw-Zeeland een heleboel mooie gratis plekken en zelfs ook openbare douches waar je soms voor een kleine vergoeding kunt douchen. Nieuw-Zeeland is tot nu toe vooral erg regenachtig en heel koud. We hebben er hierdoor tot nu toe nog niet super goed van kunnen genieten. Op dagen dat het wel goed weer was hebben we wel een paar toffe dingen gedaan. We zijn in Whakawarewera geweest waar ze de Haka en andere traditionele dansen hebben uitgevoerd. Verder heeft een gids ons laten zien hoe ze daar van oudsher gebruik maken van net vulkanische gebied, zoals koken in een hotpool die ongeveer 80 graden is. De dag erna zijn we naar Wai-o-tapu wonderland geweest waar we prachtige vulkanische meren hebben gezien. In Taupo hadden we voor het eerst uitzicht op de vulkaan die we willen gaan beklimmen in de Tongariro Alpine Crossing maar door sneeuw en harde winden konden we deze nog niet doen. We hopen dit over 10 dagen wel te kunnen doen, fingers crossed maar weer :). De Huka Falls en Aratiatia Rapids waren ook erg mooi.

De afgelopen dagen hebben we een heleboel kilometers gereden, waarvan een 150km over de Forgotten World Highway. Dit was inderdaad Forgotten World, ongeveer bij elke bocht hadden we een wauwmomentje van het uitzicht dat we hadden. In de Republiek van Whangamonamona hebben we een stempel in ons paspoort laten zetten die niet veel mensen hebben.

Verder zagen we vandaag op onze doortocht naar onze volgende bestemming dolfijnen vanaf het strand dus daar hebben we zeker een uur naar zitten kijken. Wat een toffe beesten, ze hebben zelfs een paar sprongetjes voor ons gemaakt.

Nu ik het zo op aan het schrijven ben hebben we toch al best veel mooie momenten gehad hier in Nieuw-Zeeland. Nu maar hopen dat het weer toch een stukje beter gaat worden want het schijnt hier eigenlijk lente te zijn, daar hebben we helaas nog weinig van gemerkt. Gelukkig hebben we nog zo'n 6/7 weken in dit land en die kunnen vast niet allemaal zo koud zijn als de laatste dagen! "touch wood".

1. Co:
    11 september 2017
    Geweldig weer, wat een avontuur maken jullie mee. Geniet ervan, hier lijkt de herfst wel begonnen. 😊😊
  2. Lizanne:
    11 september 2017
    Hoi Schatties!! Wat leuk weer om het avontuur in Nieuw Zeeland te lezen. Heel bijzonder om zo met een campertje door het landschap te crossen en zulke mooie indrukken op te doen. Na regen komt altijd weer zonneschijn moet je maar denken. Nog een hele mooie tijd saampjes. Hele dikke knuffel van ons.
  3. Mick:
    11 september 2017
    Heerlijk genieten van jullie mooie details!
  4. Jelle:
    16 september 2017
    Wat leuk lieverds! Zal wel een flinke omschakeling zijn na de tropen! Ik ga hopen op beter weer voor jullie. En in de tussentijd ook lekker (proberen te) genieten!
    Liefs!