"Normale dagen"

22 mei 2017 - Hpa-an, Myanmar

Freek zijn ochtendhumeur is zo iets wat gewoon elke dag aanwezig is hoor;) We schrijven natuurlijk met name over alle dingen die we doen, maar we hebben ook gewoon dagen dat we niks doen.
Op die dagen zijn we verbaasd dat de basilicum hier zoeter is en een beetje naar mint smaakt, of verbaasd dat de opslag van de tablet alweer vol zit aangezien we via netflix wat series downloaden. Of we liggen plat als mijn lieve ouders proberen te helpen met het activeren van mijn simkaart. Digibeten ;)
Ook proberen we te bedenken hoe plukken in mijn haar roze zijn geworden en hoe we dit eruit krijgen (slijt er wel uit, tip van Freek )
Het enige waar we ons dan druk om maken is wat gaan we nu weer eten. Waar hebben we zin in!? Voor freek is dit vaak niet het locale eten..
Daarnaast bedenken we nu wat voor spullen we hier niet kunnen halen . Zodat mijn lieve vriendinnetje het mee kan nemen als ze naar Zuid-thailand komt. Kan niet wachten tot je er bent!:)
En natuurlijk, met name in de avond, hebben we het over de dingen die thuis gebeuren. Jammer genoeg hebben we ook al veel slecht nieuws berichten gekregen. Dit is dan ook zeker weer een bevestiging dat het een erg goede beslissing is om te gaan reizen. Bewaar je dromen niet. Een uitspraak die we gezien hebben blijft me steeds bij One day, day one
Soms worden we, vooral Malou, boos/geïrriteerd dat er voor ons bijv. geldt dat we voor een bepaald bedrag moeten tanken of als we 4x! aangehouden worden door politie controle waarvan er 2 vinden dat we voldoen aan de eisen maar helaas een ander niet. Maar goed door de boete mogen we wel 3 dagen rijden en hoeven we alleen de boete te laten zien als we worden aangehouden. Haha cultuur verschilletje. Zo praten we ook samen over waar we ons over verbazen qua cultuur. Erg interessant als we naar een tempel zijn geweest. Ik, als vrouw, mag een monnik niet aanraken en andersom. Maar dus ook niks aangeven. Zo kreeg ik in Angkor Wat een good luck armbandje die door de monnik werd om gedaan, maar in Chiang Mai mocht hij dit alleen op mijn arm leggen en moest iemand anders hem knopen. Zoals iedereen weet moet je gepast gekleed gaan, maar dit geldt eigenlijk toch echt voor de vrouwen. Iemand heeft al eens gezegd mannen mogen praktisch naakt, haha.
We vervelen ons dus eigenlijk geen dag. Worden wel chagi als het de hele dag regent. Maar toch komen we soms nog tijd de kort om bijv. alvast foto's uit te zoeken voor een later foto album. Maar goed we willen allebei ook na Myanmar gewoon eens langer op 1 plek blijven. Liefst bij mensen thuis ofso. Op naar Myanmar nu. Met weer een verbazing! Wat een luxe bus! En dat voor "maar" 5/6 uur.
Myanmar is echt een mooi en bijzonder land. Wij als toeristen zijn ook echt bijzonder, hihi

Kusjesssss

1. Mick:
    22 mei 2017
    Leuk Jammer van de mindere berichten die jullie krijgen..
  2. Lizanne:
    22 mei 2017
    af en toe slecht weer hoort er ook bij. maar de meeste dagen zijn toch goed en daar
    moeten jullie lekker van genieten. lekker met de scooter!!
  3. Nico:
    25 mei 2017
    Ja 't is ook daar " all part of the game," daar ontkom je nergens aan maar zolang je het vooral zelf bepaald is het wel mooi! Geniet ervan
  4. Conny:
    4 juni 2017
    Waar je ook naar toe gaat je neemt je zelf altijd mee,dus ook je ochtendhumeur etc .Het is altijd lastig als je ver weg bent en er vervelende dingen gebeuren maar dat is het leven. Ik zie het dagelijks op mijn werk maar het heeft mij ook veel gebracht,de betrekkelijkheid van het leven en zeg vaak ben tevreden,maak er iets van en carpe diem en dat mag je allemaal zelf invullen. Goed dat jullie hier voor hebben gekozen,het brengt jullie veel.liefs Conny