Reizigersstress!

20 mei 2017 - Chiang Mai, Thailand

06:30 de wekker gaat, een keertje snoozen

06:35 de wekker gaat nog een keer

06:45 na fb, ad.nl en voetbalzone gaan we uit bed.

07:10 we gaan ontbijten

07:35 terug naar onze kamer om de laatste dingen in te pakken

07:50 we staan op de taxi te wachten, Malou raakt al in paniek, de taxichauffeur zegt dat we er over 20 minuten zijn.

07:54 we staan een beetje vast en Malou zegt al voor de 3e keer dat ze ons niet snapt dat we er zo laat uit gaan.

08:02 we gaan echt heel langzaam, de straten staan vol water door al het regenwater dat afgelopen week is gevallen.

08:10 we krijgen een stressvolle discussie en besluiten om 08:13 om uit te stappen. We hebben 17 minuten om de bus te halen (afstand 1,5 km). "We halen het toch niet meer", aldus Malou. Malou probeert de taxi te betalen maar de taxichauffeur roept, no just go! (erg lief) We zetten het op een soort van sprinten met onze grote en kleine backpack op, nondeknetter wat hebben we toch allemaal bij. Dwars door plassen van 30/40 cm diep maar we hebben geen tijd om die te ontwijken, gelukkig hebben we allebei s(ch)andalen aan.

08:20; we hebben nog 10 minuten voor de laatste 700 meter. "We halen het wel schat" probeer ik Malou gerust te stellen.

08:29; aangekomen op het busstation.

"Freek, waar zijn de kaartjes, waar moeten we heen, welke terminal".

"Jij hebt de kaartjes Malou".

"Pak de kaartjes nou Freek".

"Ja jij hebt de kaartjes!".

"Vraag het anders aan iemand ff, schiet op!"

Uiteindelijk aan iemand gevraagd, is de bus er nog niet. We zweten ons allebei helemaal het touwtyfus maar we hebben het gered. Welke uilskuikens verwachten dan ook dat in Azië de bussen op tijd vertrekken... Uiteindelijk vertrekken we om 9 uur met de bus naar de Thaise/Birmese grens. Op naar ons volgende land, Myanmar.

1. Kevin:
    20 mei 2017
    Hahahaha , leuk verhaaltje. Zie jullie al helemaal gaan.
  2. Jane:
    20 mei 2017
    Ik zou hierbij gewoon op de like-knop willen klikken..!
  3. Doret:
    20 mei 2017
    Echt geweldig! Zie het idd helemaal als film langskomen!
    Wat is het leven toch een groot gesjouw!
  4. Wieske:
    Hahahaha mooie
  5. Meike:
    20 mei 2017
    hahaha geweldig! Jullie zouden echt moeten trouwen.. "Mooi stel"
  6. Malou:
    20 mei 2017
    Hahaha ja we lijken hier al een getrouwd stel hé. Als we het verhaal lezen krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen van het lachen. Lekkere spiegel ;)
  7. Lizanne:
    21 mei 2017
    Bij het lezen van dit geweldige verhaal krijg ik spontaan flacebacks. Zie het zo voor me.
    Gelukkig dat jullie voeten lekker koel bleven!!
  8. Lizanne:
    21 mei 2017
    Mooi om te lezen, maar er zijn veel meer bussen......
    Dus volgende keer niet zo stressen. Helpt toch niet.
    Dikke kus
  9. Lizanne:
    21 mei 2017
    Mooi om te lezen, maar er zijn veel meer bussen.....
    Dus de volgende keer niet zo stressen. Helpt toch niet!
    Dikke kus.
  10. Mick:
    21 mei 2017
    Fantastisch! Herkenbaar en mooie inleiding voor Myanmar!!