Locals, koningsdag, frustraties en blijdschap

10 mei 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na ons laatste verhaal over de killing fields is het even stil geweest maar nu weer even een update van onze laatste weken. We beloven dat dit een stuk luchtiger is ;).
Na Phnom Penh zijn we naar Kratie gegaan, hier wilden we naar toe omdat je hier nog een aantal van de bedreigde irrawaddy zoetwaterdolfijnen kunt zien. Het was superleuk om te zien, ook al kon je er amper een foto van maken (heel veel foto's van water gemaakt). Ze springen niet zo hoog als de dolfijnen die je kent. Na de dolfijnen in de ochtend zijn we met een fiets naar een eilandje in de Mekong gevaren, we hebben nog nooit zo vaak Soo uh Sdaai of Hello gezegd en gezwaaid naar mensen als daar. Iedereen vond het fantastisch om een stel westerlingen te zien, vooral de kindjes.
Na Kratie zijn we met een locale bus naar Siem Reap gegaan. Wat ze toch allemaal niet in zo'n busje gepropt krijgen, het lijkt wel alsof iedereen zijn hele hebben en houden meeneemt, het stond opgestapeld tot aan het dak, en daar zaten dan mensen tussen, en wij :).
Aangekomen in Siem Reap hebben we een dutje gedaan en hebben we daarna een aantal Nederlanders opgezocht, het was namelijk koningsdag en dat wilden we niet zomaar voorbij laten gaan. Het is al jammer genoeg dat de koning in Tilburg komt net als wij weg zijn. We zijn naar de pubstreet geweest en hebben gezellig op straat staan dansen, fantastisch! De volgende dag lekker aan het zwembad gelegen en naar de dokter geweest, voor meer informatie, zie een blog van Joep (http://www.gezelliglezen.com/uncategorized/terug-in-luang-prabang-07-08-16), die kan het beter omschrijven, ik kan wel vertellen dat de vreugde de volgende dag ongeveer hetzelfde was :).
De volgende dag zijn we naar het prachtige Angkor Wat geweest. We hebben maar een kaartje voor 1 dag gekocht aangezien de kaartjes zwaar verhoogd zijn, anders hadden we 3 dagen gedaan. Wij dus opgestaan om 4 uur en naar Angkor gereden met de scooter. Hier een prachtige zonsopgang gezien. Hierna begonnen we vol goede moed en met de intentie om 3 dagen tempels bezoeken in eentje te stoppen, viel knap tegen met 36 graden zon op je bolletje. We hebben wel een aantal mooie gezien en ook nog eentje zo goed als voor onszelf aangezien we daar zo vroeg waren.
Na Angkor Wat zat onze reis er in Cambodja ook weer op, we boekten vol goede moed een bus naar Bangkok, eentje met Airco, Wi-Fi, Toilet en waarvan de stoelen plat konden, althans zoals wel vaker in facking Azië was alles kapot, no working, no good, sorry try try, maybe later....aarrghh @$%#@@!!
Aangekomen in Bangkok vonden we het nog meevallen met de drukte. Pas toen we de volgende dag van het winkelcentrum (telefoon gekocht) terug naar het hostel wilden gaan dachten, ohja dus dit bedoelen ze! Ongeveer 1 uur gedaan over 4,5 km, toppie!
We hebben niet heel veel gedaan in Bangkok aangezien Malou niet zo lekker was. We hebben de Co van Kessel fietstour gedaan, die was erg leuk! De dag dat we vertrokken met de trein zijn we naar Wat Pho geweest waar de knettergrote liggende Bhudda ligt. Mooi om te zien, het complex eromheen is ook heel mooi om te zien. We hebben het gevoel dat we nog een keertje terug moeten naar Bangkok om er wat meer van te zien en om Khoa San Road echt te ervaren.
De volgende dag met de trein naar Chiang Mai, wat was dit heerlijk zeg, lekker languit liggen in de trein met airco en een schone wc. Wat een genot na een paar slechte busritten.
In Chiang Mai zijn we samen naar een prachtige Elephant Sanctuary geweest. We kunnen hier een heel verhaal over vertellen maar jullie hebben de foto's al gezien, en die spreken voor zich. Dit was echt super tof!
Op het moment zitten we in de bus naar Pai, kijken wat daar te doen is.

1. Stefan:
    Gaaf
  2. Jiska:
    10 mei 2017
    Super leuk om jullie berichtjes te lezen en foto's te zien! Keep on posting ;)
  3. Ilonka:
    10 mei 2017
    Door jullie blogs heb ik een beetje het gevoel dat ik met jullie meereis. Echt mooi om te lezen. X
  4. Lizanne:
    11 mei 2017
    Ik kan er gewoon van genieten als ik al die mooie foto's van jullie zie en jullie verhalen.
    Dikke knuffel samen en dat je nog heel veel mag beleven en plezier maken.
  5. Marian Mahieu Stokwielder:
    11 mei 2017
    Bijzonder, koningsdag in SiemReap. Met Nederlanders een eigen feestje vieren. Kun je die makkelijk vinden daar? Veel plezier bij het verder reizen.
  6. Freek:
    12 mei 2017
    Hoi Marian,
    Via Facebook hadden we contact gelegd met een hoop reizende Nederlanders. Die waren er genoeg! Hebben zelfs Eva van Son gezien (dochter van Peter), heel erg toevallig en grappig.