Prachtig eiland met een nare nasmaak

25 april 2017 - ក្រឡា, Cambodja

Na een aantal dagen relaxen en op ons geld letten in Sihanoukville, Otres Village zijn we naar het prachtige eiland Koh Rong Sanloem gegaan. Hier hadden we een mooie dorm geboekt waarvanuit je een prachtig uitzicht had op het witte strand met het ontzettend blauwe water. Gedurende de tweede nacht van ons verblijf zijn onze telefoons gestolen, net als van 2 anderen. Ze lagen aan de kabel in ons bed. Blijkbaar is er iemand naar boven gelopen en heeft ie het lef gehad om deze uit ons bed te trekken. Alsof dit nog niet erg genoeg was reageerde de eigenaresse alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Na navragen wees ze ons erop dat verderop een politiebureau zat. Voor wat je een politiebureau kunt noemen, een met dakplaten tegen elkaar aan gezette hut met wat blauwe verf en police erop geschilderd. Met enig vertrouwen in de medemens de man wakker gemaakt. Het enige wat ie zei was oee no good, en nadat hij zijn "politieshirt" en pet op had gedaan nam hij zijn Coca-Cola notitieblok mee en ging ie met ons naar ons resort. Onderweg heeft ie nog een local geroepen zodat die kon vertalen. Uiteindelijk vertelde hij ons dat ie niks kon doen, geen aangifte rapport of iets terwijl zijn onderzoek nog liep. Alsof hij onze telefoons ooit nog terug zou vinden. Zonder een aangiftebrief of iets konden we niks met onze verzekering regelen, dat gaat een probleem worden. Na de middag hebben we nog een keer aan hem gevraagd om iets uit te schrijven maar na lang vragen zei ie dat ie het niet kon omdat ie het papier
niet had. Dit moesten we via zijn baas horen. Had dit 5uur eerder verteld!! En onze boot ging zo vertrekken. Gelukkig aangekomen bij ons volgende hostel "Coast 23" waren de eigenaren super behulpzaam en vertelden ons dat we op het vasteland makkelijk aangifte konden doen. Wij gerustgesteld en nog een paar mooi dagen en avonden gehad op het eiland. Aangekomen op het vasteland was het weer een grote struggle om de politieagenten ook maar iets uit te laten schrijven. Nu na 1,5 bij het toeristenpolitiebureau gezeten te hebben eindelijk toch een aangifte formulier ingevuld en officieel met vingerafdruk en wel onderteken. Het formulier is geheel in Khmer dus eigenlijk geen idee wat erop staat. De enige dingen die we erop herkennen zijn onze namen en onze telefoons.

Overigens heeft Malou mijn haar aan de zijkanten en achterkant geschoren. Lekker buiten op de veranda met mijn zwembroek op een kruk bij het hostel met uitzicht op het mooie blauwe water bij M'pay Bay. Dit idee hadden we thuis al dat Malou dit wel even kon doen als we op reis waren, bespaard weer wat geld. Het was overigens wel een geruststellend idee dat er een Frans meisje was die toevallig ook kapper was, zodat die het nog enigzins zou kunnen herstellen als het nodig zou zijn. Uiteindelijk toch wel blij met het resultaat hoor. We waren het er wel over eens dat hier en daar nog wat bijgeknipt moest worden maar voor een eerste keer is het goed gelukt :).

1. Mick:
    25 april 2017
    Hefig! Gelukkig hebben jullie nu wel een aangiftebrief, voor de verzekering zeker! Bizar hoe veel verschillende er zijn...!
  2. Co:
    25 april 2017
    balen hoor, hopelijk is jullie nu verder leed bespaard. We verwachten natuurlijk wel een foto van het nieuwe kapsel van Freek!! Geniet ze, groetjes uit Enkhuizen.
  3. Sophie:
    25 april 2017
    Ik ben nu wel nieuwsgierig naar je eerste creatie!! Fotooo :)
  4. Marian Mahieu Stokwielder:
    26 april 2017
    Hopelijk kan de vezekering Kmer lezen. Wat een TOESTAND. Godsamme Maar jullie hebben wel mooi weer toch!
  5. Jelle:
    30 april 2017
    Ik wil fotoooo's van je haar zien!!! hahaha
  6. Malou:
    2 mei 2017